Vi älskar frågor

Kontakta oss

Kundservice är öppen vardagar 8-20, helger 9-16

0772 - 10 10 10

kundservice@smspark.se

Är fakturan betald?

Vanligaste frågorna

Hur får jag ett nytt lösenord till Appen och hemsidan?

För att få ett nytt lösenord så SMSar du NYTT till 0700404040 följt av ditt personnummer. Svårare än så är det inte.

Exempel: NYTT YYMMDDXXXX

Skulle du stöta på problem går det givetvis bra att slå oss en signal så hjälper vi dig.

Var hittar jag min faktura?

Genom att logga in på vår hemsida kan du både se dina fakturor såväl som hämta kvitton på dina parkeringar.
Tänk på att fakturan för dina parkeringar först dyker upp på hemsidan i början av nästkommande månad.

Hur ändrar jag betalsätt?

Genom att logga in på vår hemsida kan du på ett enkelt sätt välja det betalsätt som passar dig bäst.
För att logga in använder du det lösenord som du fick i samband med att du avslutade din första parkering.

Skulle du mot förmodan tappa bort ditt lösenord kan du givetvis få ett nytt.

SMSa NYTT följt av ditt personnummer till 0700 404040.

Varför debiteras inte min mobilräkning?

För att vi skulle kunna debitera din mobilräkning så hade du behövt installera andra programvaror för att kunna använda vår tjänst. Detta vill vi givetvis inte, vi vill att det ska vara enkelt och att alla ska kunna parkera med oss. Självklart utan förregistreringar eller abonnemang.

Om tjänsten

Hur kontrollerar parkeringsvakten att jag har betalat?

Med en smidig liten handdator kan parkeringsvakten avläsa på ditt registreringsnummer om du har en giltig parkering eller inte.

Kan jag parkera någon annans bil?

Använder du SMS Park kan du parkera med vilken bil som helst. Fakturan ställs alltid mot det personnummer du uppger när du startar din parkering. Smart va?

I SMS:et anger du registreringsnumret på den bilen du vill parkera.

Kan jag parkera flera fordon samtidigt?

Självklart, du kan parkera två fordon samtidigt!

Det enda du behöver tänka på är att specificera vilken bil vars parkering som ska avslutas.

Exempel: AVSLUTA ABC123

Hur gör jag om jag vill parkera olika bilar med min månadsparkering?

I vår app kan du på ett enkelt sätt byta registreringsnummer på din månadsparkering.
Detta kan du göra två gånger inom loppet av fyra timmar. Annars kan du givetvis kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Kan jag parkera privat med en företagstelefon?

Självklart kan man det!

SMS Park debiterar aldrig mobilräkningen utan skickar alltid en separat faktura som är ställd mot det personnummer man uppger när man parkerar.

Visste du att SMS Park har företagstjänster? Klicka gärna in på fliken Företag för att läsa mer om detta och för att lämna en intresseanmälan.

Vad gör jag om mitt batteri till telefonen tar slut innan jag avslutat parkeringen?

Ingen anledning till oro. Du kan alltid både starta och avsluta din parkering via webben, du är också givetvis välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med din parkering.

Du når oss på 0772 101010 eller kundservice@smspark.se

Var hittar jag SMS Park-appen?

Vår snygga app finns att hämta på App Store för iPhone och Google Play för Android, givetvis är den kostnadsfri. Sök bara på "SMS Park" så kommer du hitta den. Ge den ett försök vettja!.

På www.smspark.se/app hittar du mer information.

Betalning

När får jag min faktura?

En samlad faktura för alla dina parkeringar gjorda under en kalendermånad skickas ut i början av nästkommande månad. I och med detta slipper du få en faktura för varje parkering. Smidigt, eller hur?

Ex. För alla parkeringar gjorda i januari kommer en samlad faktura i början av februari.

Var hittar jag information om fakturaavgiften?

Information om fakturaavgift finns på alla våra skyltar och dekaler. I den bekräftelse som medföljer efter att du avslutat din första parkering finns också information om hur du går tillväga för att välja något av våra kostnadsfria betalsätt.

Genom att logga in kan du själv enkelt välja det betalsätt som passar dig bäst.

Hur betalar jag parkeringsavgiften?

SMS Park skickar en månadsfaktura antingen som SMS-faktura (0 kr), Epost-faktura (0 kr) eller pappersfaktura (25 kr). Det går även bra att koppla ett VISA eller Mastercard för automatiska dragningar (0 kr).

Genom att logga in kan du själv enkelt välja betalsätt. Du loggar in genom att trycka på "Logga in" längst upp på denna sida. Du loggar sedan in med ditt personnummer och det lösenord som medföljer efter att du avslutat din första parkering.

Skulle du mot förmodan ha tappat bort detta lösenord går det att få ett nytt. För att få ett nytt lösenord: SMS:a
NYTT och ditt personnummer till 0700 404040.