VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

 

Här kan du som företagskund hitta svar på några av de vanligaste frågorna kring vad som händer med företagskontot, SMS Park-appen och de andra tjänster vi erbjuder.

 

SMS PARK-APPEN

 

Hur länge kan vi fortsätta parkera med SMS Park-appen?

 

Övergången kommer att ske stegvis i olika delar av landet under 2020 och 2021. Ni kommer att se i SMS Park-appen när det finns möjlighet att flytta över till EasyPark. Vid en tidpunkt kommer ni inte längre kunna parkera via SMS Park-appen. Ni kan dock sitta lugnt i båten, ni kommer få hjälp att registrera företagskonto hos EasyPark så att ni enkelt kan fortsätta med era parkeringar.

 

Vad händer med de platser där vi parkerar med SMS Park idag, där EasyPark inte kan användas?

 

Tanken är att ni ska kunna använda EasyPark istället på alla platser där endast SMS Park går att använda idag. Vi vill kunna erbjuda er EN grym app som kan användas på ännu fler platser. Under en övergångsperiod kan det vara så att ni behöver använda båda apparna för att ha möjlighet att parkera på alla parkeringsytor då allt inte läggs om samtidigt.

 

Tips! Var uppmärksam på att taxakoderna kan vara olika mellan SMS Park och EasyPark, så kolla en extra gång när ni börjar parkera med EasyPark.

 

Vad händer med våra långtidsparkeringar?

 

Långtidsparkeringar kommer att löpa ut i SMS Park-appen. Vill ni sedan köpa nya kommer det att ske i EasyPark-appen.

 

FÖRETAGSKONTOT

 

Vad händer med vårt företagskonto på SMS Park? 

 

Ert företagskonto hos SMS Park kommer finnas kvar så länge det finns parkeringsytor där ni kan använda SMS Park-appen. För att ni skall kunna parkera på parkeringsytor där SMS Park inte längre finns tillgängligt så kommer ni även kopplas upp mot EasyPark. Det kommer inte tas ut någon extra avgift för Easypark-kontot utöver det ni redan betalar idag. Ni kommer att kontaktas av EasyPark för att enkelt komma igång. 

 

Ni kommer fortsatt ha tillgång till “Mina sidor” på smspark.se för att komma åt gamla fakturor och kvitton mm. 

 

Vi har redan ett företagskonto hos EasyPark idag, vad innebär det för oss?

 

Då använder ni helt enkelt EasyPark-appen istället på de ytor där endast SMS Park fanns tidigare. Behöver ni flytta över användare från SMS Park till EasyPark så hjälper vi självklart till med detta. EasyPark kommer att kontakta er om det här i samband med att de ytor ni mest frekvent använder flyttas över till EasyPark. 

 

Om ni upplever att ni inte kan parkera med SMS Park med anledning av att SMS Park inte längre finns kvar på de parkeringsytor där ni önskar parkera så kontakta EasyPark på 0770-11 22 00 och välj tonvalsalternativ företag.

 

Vad är priserna för att använda EasyPark-tjänsten?

 

Ert nya företagskonto hos EasyPark kommer att ha samma betalsätt och priser som ni haft tidigare. Under en tid kommer ni sannolikt använda båda tjänsterna, ingen extra avgift kommer tas ut för detta. Ni betalar endast en abonnemangsavgift per aktiv användare även om ni under en tid använder båda apparna.

 

Har ni redan ett konto hos EasyPark, snyggt! Då kommer inga ändringar att ske, det är bara att fortsätta parkera som vanligt.

 

Behöver vi uppdatera mitt betalsätt/min betalmetod?

 

Vi kommer hjälpa er att flytta över till EasyPark, det innebär att ni kommer erbjudas möjligheten att behålla ert nuvarande betalsätt. Ni kommer alltså kunna betala precis som ni gjort tidigare.

 

Betalar vi fortfarande månadsvis?

 

Er faktura kommer fortfarande att komma i början av nästkommande månad. Under en övergångsperiod kommer ni få fakturor från både SMS Park samt EasyPark om ni parkerar med båda apparna. Självklart debiteras ni endast en månadsavgift per användare. 

 

Har ni kopplat betalkort till tjänsten så kommer vi att debitera er efter att parkeringarna avslutats. Vår förhoppning är att detta blir smidigare och tydligare för er.  

 

Kan vi fortfarande administrera våra förare via “Mina sidor”?

 

Ja, hos EasyPark kan ni precis som tidigare lägga till och ta bort förare genom att logga in på “Mina sidor”. Där har ni, bland annat, också möjlighet att bestämma vilka bilar som får parkeras samt under vilka tider som det ska vara möjligt att parkera i tjänsten. 

 

Självklart kommer ni här också åt era fakturor och parkeringshistorik. 

 

Vi har inte blivit kontaktade av EasyPark för att komma igång med EasyPark-appen?

 

SMS Parks parkeringsytor kommer att överföras till EasyPark stegvis under 2020 och 2021. EasyPark kommer att kontakta er angående detta i samband med att de ytor ni mest frekvent använder flyttas över till EasyPark. 

 

Om ni inte blivit kontaktade och upplever att ni inte kan parkera med SMS Park med anledning av att SMS Park inte längre finns kvar på de parkeringsytor där ni önskar parkera så kontakta EasyPark 0770-11 22 00 och välj tonvalsalternativ företag.

 

Behöver våra förare göra något?

Det enda era förare behöver göra för att ha möjligheten att parkera med EasyPark är att ladda ner EasyPark-appen. Men ta det lugnt, vi kommer hjälpa till med det så att de även enkelt kopplas mot ert företagskonto.

 

Hittar du inte svar på din fråga här så är du självklart välkommen att höra av dig till oss på 0770-11 22 00.

 

Använder du tjänsten privat och har frågor, läs mer HÄR 

 

Har du frågor om EasyPark-tjänsten så hittar du svar på det mesta HÄR